Klatka spotu promocyjnego "10 lat Polski w UE"
Klatka spotu promocyjnego "10 lat Polski w UE"
Karol Walczak Karol Walczak
3048
BLOG

Minutowy spot promocyjny droższy niż "Drogówka" Smarzowskiego

Karol Walczak Karol Walczak Gospodarka Obserwuj notkę 51

Na słynny spot związany z rocznicą wejścia Polski do UE wydaliśmy z naszych podatków ponad 7 mln złotych. To dwa razy więcej niż np. pełnometrażowy i jeden z najlepszych  filmów 2014 roku „Chce się żyć”, a także znacznie więcej niż inne kinowe produkcje.

 


Czy 7 milionów złotych za 60-sekundowy spot, to dużo?
Nie mnie oceniać, bo dla każdego sztuka filmowa jest wartością subiektywną.
Dlatego też, skupiam się na komentarzu ekonomicznym, a nie artystycznym.

Poniżej przytaczam budżety niektórych głośnych polskich produkcji filmowych z ostatniego czasu.

1. Chce się żyć. Czas trwania: 1h, 47 min. Najlepszy film 2014 i kilka innych nagród
Budżet: ok 2,9 mln złotych

2. Dom zły:  106 min, kilkanaście nagród  filmowych i nominacji.
Budżet : 3,8 mln złotych

 3. Drogówka: 1h, 58 min. Kilka nagród i nominacji.
Budżet: 5,6 mln złotych

4. ”Polska w UE 10 lat”, czas trwania 1 minuta.  Na razie brak nagród filmowych.
Budżet: 7,1 mln złotych.

We wszystkich pozycjach uwzględniono zarówno koszt produkcji, jak i dystrybucji i promocji filmu.  

Od 6 lat pracuję z początkującymi przedsiębiorcami startującymi w ramach inkubatorów przedsiębiorczości. http://twitter.com/Karol_Walczak

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka